Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

By konsument znalazł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie dodawane są do niej nowe fachowe i przydatne dla odbiorcy treści. Ale nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – przydatne jako komponent szerokiej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci portali są zwykle używane jako jeden z elementów szerszej strategii marketingowej, co wypada mocno zaakcentować, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest to, że ich wykonanie to spory koszt, a później należy przeznaczać wiele czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.

Publikacje z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN

PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie dodane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej telefon czy adres e-mail, pełna nazwa i adres stacjonarny. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu biznesowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Następny ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych witrynach w sieci rozumieją jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są wiarygodne, warte przeczytania informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza ze zdrowiem, inwestycjami czy prawem, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO