Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Na seo4.net/pozycjonowanie-stron/ dowiesz się, komu zlecić pozycjonowanie stron www.

Funkcjonują trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się najczęściej:
– kraj (np. “kompozytor Polska”)
– miejscowość (“salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Sadyba”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do klientów rezydujących w tym samym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie może walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Następny typ pozycjonowania to trafne i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest także to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 czarna,
– telefon LG G7 czerwony,
– buty sportowe Nike Air Max czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne w szczególności dla sklepów online. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, koncert znanego zespołu czy Dzień Matki. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową bądź zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]