Audyt SEO wykryje szereg dysfunkcji witryny

Sprawdź, kto oferuje audyt SEO.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem wielu obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, a także ocena perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak metadane, prędkość wczytywania się witryny, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele bardziej i mniej ważnych aspektów. Nie licząc samego zestawienia błędów i uchybień, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się też sugestie co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod kątem dostępności, treści na stronie, zgodności ze normami W3C, jak również bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby znalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najważniejsze – zaleciła działania, które pozwolą je naprawić.

Znaki, że należy zamówić audyt SEO

W sieci znajduje się mnóstwo stron i narzędzi, przy użyciu których można błyskawicznie i bez opłat wykonać audyt SEO strony internetowej. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Całkiem sporo. Bezpłatne narzędzia czy też dema z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już przyuważą jakieś uchybienia na stronie, to zapewne nie wszystkie. Mnóstwo problemów (przykładowo w kodzie) wychwycić można tylko podczas analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję trzeba zaczekać na ogół od kilkunastu dni do mniej więcej miesiąca. Okres na przygotowanie analizy powinien zostać wskazany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich najważniejszych błędów obecnych w witrynie. Jeśli strona została postawiona na gotowym szablonie albo na platformie typu Magento czy Shoper, to problemów do poprawy może być wiele. Jeśli strona powoli się ładuje i ma wręcz zerową widoczność na najważniejsze dla klienta frazy, to również są to oznaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym pomysłem.

Jakie niedociągnięcia pokazuje audyt SEO?

Starannie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć mnóstwo błędów strony, m.in:

  • brak bądź niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla robotów,
  • jakość kodu strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak metadanych,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne ładowanie się jakiś obrazów,
  • brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • powolne wczytywanie się witryny w wersji na komputer i na urządzenia mobilne

.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]