Mało klientów? Pomoże agencja SEO

Poszerz swoją wiedzę o SEO.

Przedsiębiorstwa i właściciele sklepów internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to próbowanie działań samodzielnie. Nie posiadając doświadczenia w problematyce SEO i nie śledząc regularnie komunikatów o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować właściwie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że obok speców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od kampanii Google Ads, programowania, copywritingu czy grafiki służące merytorycznym wsparciem w tych kwestiach.

Firma SEO – przejrzystość jej działań to ważny aspekt

Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy postawić na firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych czy reklamowych, co roku wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona duże doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się interesującym portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO często znajduje się dział „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy trzeba zapoznać się ze studia takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz jakie trudności udało jej się rozwiązać. Godna zaufania agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o planach zadań na najbliższe miesiące, ale również przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Kolejna istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby dopytać o kolejne informacje o firmie, potrzebne do opracowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszperać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych przedtem działaniach SEO czy o ważnych dla klienta towarach bądź usługach, które chciałby wypromować.

Rozliczenie za rezultaty – czy to dobry model rozliczeń z firmą SEO?

Nieufnie warto podejść do firm SEO, które sugerują rodzaj umowy z rozliczeniem się za wypracowany rezultat. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 bądź Top10). To nadal często napotykany rodzaj rozliczeń, lecz wiąże się ze sporym ryzykiem – można wszak uzyskać szybki efekt naruszając reguły ustalone przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, w związku z tym dobra firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Co do ceny za działania firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy potrzebne są większe nakłady finansowe, aby opracować drobiazgowy audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszystkie wynikłe z niego prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele niższe.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]