Odzież robocza z logo i nadrukiem – jakie są jej funkcje?

Niemało prac zarobkowych wykonuje się w niekorzystnych okolicznościach, które mogą spowodować ubrudzenie ubioru zatrudnionego. Gdy prawdopodobieństwo uszkodzenia albo zupełnego zniszczenia ubrań jest duże, pracodawca winien dostarczyć zatrudnionym odzież roboczą. Taka odzież należy się także obowiązkowo wtedy, gdy warunek jej posiadania wyznaczają odpowiednie dyspozycje BHP, sanitarne lub technologiczne.

Odzież robocza a odzież ochronna mają różne zadania

Definicja odzież ochronna i odzież robocza częstokroć stosowane są zamienne, z pewnością z tego powodu, że najczęściej obie te grupy odzieży kojarzą się z fartuchami, ochronnymi kaskami bądź kamizelkami odblaskowymi. Odzież ochronna jest to jednakże środek ochrony osobistej, którego nadrzędną rolą jest chronić życie oraz zdrowie pracownika i powinna być mu bezwzględnie zapewniona. Natomiast odnośnie odzieży roboczej, jeśli zatrudniający nie nabędzie jej dla pracownika, powinien przelać mu ekwiwalent pieniężny pokrywający koszty prania czy też możliwej wymiany zniszczonego ubrania i butów. Precyzyjne zasady dotyczące stosowania odzieży ochronnej oraz roboczej definiuje kodeks pracy.

Jak znakuje się odzież roboczą?

Odzież roboczą zazwyczaj starannie się oznacza. Na opaskach na ramię, spodniach oraz kamizelkach, których używają operatorzy maszyn, zatrudnieni w firmach budowlanych bądź funkcjonariusze publiczni realizujący zadania w terenie, obok treści informacyjnych, m.in. nazwy firmy albo organu, dodawane są też pasy naniesione z użyciem odblaskowych folii bądź farb. Podwyższa to bezpieczeństwo oraz widoczność osób w nocy, co jest istotne szczególnie wtedy, gdy zadania wykonywane są przykładowo przy ruchliwej drodze. Odzież robocza ma rozległe zastosowanie: to także uniformy, fartuchy i inne akcesoria dla osób zatrudnionych w fabrykach czy restauracjach. Na nich także nadrukowuje się najczęściej logo przedsiębiorstwa, nazwę działu ewentualnie stanowisko pracy.